S pořadatelem, neziskovou organizací Auto*mat, jsme spolupracovali na kvalitativní evaluaci jubilejního 10. ročníku v roce 2015. Naší cílem bylo proniknout do postojů a motivací lidí, kteří organizují slavnosti Zažít město jinak ve své čtvrti, zjistit, co je k tomu vede, jak se jim spolupracuje s hlavním pořadatelem a jaký má podle nich akce smysl.
Součástí našeho výzkumu bylo také dotazníkové šetření mezi návštěvníky slavností ve třech pražských lokalitách, které jsme zvolili pro výzkum jako reprezentativní.
Řešitelé: Pavla Burgos Tejrovská, Marie Heřmanová, Jaromír Mára
Forma výzkumu:
zúčastněné pozorování ve třech vybraných lokalitách, polostrukturované rozhovory, dotazníkové šetření
Pro výzkum jsme zvolili tři pražské čtvrti, které zastupovaly hypotetickou typologii slavností Zažít město jinak – festivalovou událost s dlouhou tradicí, kulturní událost organizovanou kulturními institucemi a sousedskou slavnost v okrajové části města. Rozhovory jsme vedli také se samotnými pořadateli Zažít město jinak.
Během výzkumu jsme se soustředili především na motivace organizátorů: co pro ně ZMJ znamená? Proč se aktivně zapojují? Jaký má podle nich akce dopad?
Závěrečná zpráva
Zažít město jinak: Výzkumná analýza motivací a postojů účastníků sousedských slavností
Zažít město jinak 2015: Výzkumná analýza motivací a postojů účastníků sousedských slavností
Období realizace:
5 – 10/2015
Zadavatel:
Auto*mat, o.s.
Lokalita:
Praha
Klíčová slova:
chování, evaluace, město, veřejný prostor